Kaip nereikia daryti (pardavinėti)

Verslo klasės Redaktorius Aurelijus Katkevičius tokiame jau numarintame soc tinkle (G+) kartais pasidalindavo savo įžvalgomis kaip nereikia rašyti pranešimų spaudai. Aš irgi norėčiau pasidalinti kai kuriomis savo įžvalgomis.

Tikriausiai daugelis sulaukiate telepardavėjų skambučių. Tokių skambučių sulaukiu ir aš. Tik skirtingai nuo „normalių žmonių“, aš su tais pardavėjais bendrauju ir išklausau. Juk tokie skambučiai yra puiki mokykla kaip NEREIKIA pardavinėti. Šį karta labai šviežia istorija.

Savaitės pradžioje sulaukiau skambučio ir apturėjau tokį įdomų pokalbį.

  • Laba diena, aš jums skambinu iš įmonės „geriau neatsimink“. Norėjome paklausti ar nesiruošiate atnaujinti savo įmonės tinklapio?
  • Ne nesiruošiam. O kodėl klausiate?
  • Mes čia su kolegomis pasižiūrėjome jūsų tinklapį ir, galbūt, turėtume ką pasiūlyti, bet kaip suprantu, tai jums neįdomu. Jūs, tikriausiai, neseniai atsinaujinote jį?
  • Šiaip mes pastoviai jį tobuliname.
  • Supratau, geros dienos.

Sakyčiau toks visiškas WTF. Ir tokie skambučiai nėra išimtis. Gerbiamieji telepardavėjai, keletas patarimų jums:

  • Kai sakote įmonės pavadinimą, tai nesumalkite jo. Nes neretai aš po kelių sekundžių neatsimenu to pavadinimo. Beje, jei skambinate ne iš Microsoft ar Apple, tai trimis žodžiais pasakykite kuom ta jūsų įmonė užsiima.
  • Padarykite minimalius namų darbus. „Aktualizuokite“ savo skambutį. Aš net nesupratau apie kokį tinklapį klausia (TOC.lt, Amver.lt, AmverKlubas.lt ar Achemos grupės)?
  • Pradėkite pokalbį nuo kliento problemos – kodėl manote, kad reikia tą tinklapį keisti (lankomumas, skaitomumas, mobilumas ar dar kažkas). Juk jei norėčiau keisti tinklapį, tai tą jau daryčiau.
  • Kalbėdami su įmonės vadovu kalbėkite apie tai, kad jam svarbu. O jam svarbu BABKĖS. Pasakykite, kaip jūs galite jo įmonei (ir jam) padėti uždirbti daugiau.
  • Nedarykite pardavimo skambučių, jeigu nenorite parduoti.

Ta proga rekomenduoju pasižiūrėti mano seno webinaro Kaip įveikti pasipriešinimą ir parduoti idėjas įrašą bei paskaityti puikią knygą “Sell or Be Sold